Poznaj bardzo łatwe reguły, która mają ogromny wpływ na Twoją wagę i zdrowie.

Dzisiejszy artykuł dotyczy jedzenia. Przedstawię Ci bardzo łatwe i tak naprawdę podstawowe reguły, które pozwolą Ci jeść smacznie i zdrowo. Zrozumiesz jakie elementy ze sobą łączyć, a jakie nie.

Na wstępie zaznaczam, iż nie jestem specjalistą ani dietetykiem, a przedstawione przeze mnie informacje skomponowałem sam na podstawie różnych źródeł. Dlaczego więc o tym piszę? Ponieważ widzę pozytywne skutki stosowania poniższych zasad w swoim życiu. Zebranie ich zajęło mi trochę czasu, który Ty zaoszczędzisz, czytając ten artykuł.

3 elementy każdego posiłku

Każdy Twój posiłek powinien składać się z 3 podstawowych elementów:

  1. Białko.
  2. Warzywa.
  3. Tłuszcz lub węglowodany.

Białko stanowi przede wszystkim materiał budulcowy Twojego ciała. Jeśli Twój organizm potrzebuje białka, wchłania go i buduje z niego mięśnie, jeśli nie – wydala. Warzywa pomagają wszystko trawić i wchłaniać. Jeśli nie są za bardzo rozgotowane lub przesmażone, posiadają ogromne ilości witamin.

Tłuszcz i węglowodany to źródła energii. Jeśli zjesz któreś z nich, Twój organizm wykorzysta je do jednej z dwóch rzeczy:

  • spali,
  • zmagazynuje.

Jedyna różnica pomiędzy nimi jest taka, że węglowodany są trawione i wchłaniane szybciej niż tłuszcz. Co to znaczy? Po pierwsze nigdy nie jedz tłuszczu i węglowodanów razem! Zapominamy więc o ziemniaczkach polanych tłustym sosem. Podczas gdy jedno będzie źródłem energii, drugie się zmagazynuje. Tutaj właśnie ludzie tyją lub chudną.

Skup się głównie na jedzeniu tłuszczu, mimo że ma więcej kalorii, to trawi się i wchłania znacznie wolniej. Dzięki temu możesz chodzić, siedzieć, generalnie robić mało intensywne czynności, a tłuszcz dostarczy Ci energii, nie zmagazynuje się. Tłuszcz pomaga Ci chudnąć.

Kiedy więc jeść węglowodany? Przed czynnością o wysokim stopniu intensywności, np. ostrym treningiem fizycznym. Kiedy jeszcze? Po treningu, ale tylko po długim, takim który wymagał aktywności wielu mięśni naraz. Gdy Twoje mięśnie są wyczerpane. Na co dzień, staraj się głównie pochłaniać tłuszcze.

Reasumując, Twój standardowy posiłek powinien wyglądać tak: białko + warzywa + tłuszcz.

Skąd wiadomo jakie składniki są w jedzeniu?

To akurat bardzo proste. Tych informacji możesz dowiedzieć się z tzw. tabeli kalorii. Przykładową znajdziesz na www.tabele-kalorii.pl. Wystarczy wpisać nazwę produktu (jajka, jajecznica, orzechy, ogórki) i kliknąć Szukaj. Twoim oczom ukaże się lista produktów wraz z zawartością białka, węglowodanów i tłuszczu. Dzięki temu możesz kontrolować to co dostarczasz do organizmu.

Przykłady produktów

Białko:

  • filet z kurczaka,
  • filet z indyka,
  • szynka.

Warzywa:

  • ogórek,
  • marchew,
  • brokuły,
  • sałata.

Tłuszcz (zdrowy, nienasycony):

  • awokado,
  • orzech włoski,
  • pestki dyni,
  • nasiona chia,
  • olej kokosowy.

Jak często i jak dużo jeść?

Co około 2-3 godziny, regularnie. Wielkość porcji to około 1.5 objętości pięści. To niezbyt dużo. Dlaczego warto jeść często i regularnie? Ponieważ Twój metabolizm będzie stały, na wysokim poziomie. To znaczy, że Twoje ciało będzie pracować na wyższych obrotach, spalając więcej kalorii.

Jeśli jesz tradycyjnie 3-4 duże posiłki dziennie, z dużymi przerwami to bardzo niedobrze. Raz jesteś pełen, a raz umierasz z głodu. Twój metabolizm szaleje, a to krótka droga do zbędnych kilogramów. Zachęcam Cię więc, abyś TERAZ wziął kartkę papieru i skomponował posiłki na cały tydzień – śniadanie, lunch, obiad, podwieczorek, kolacja zgodnie z poznaną regułą. Znajdź sobie w tabelach kalorii produkty, które jesz i sprawdź ile zawierają tłuszczu, białka i węglowodanów. Następnie wyeliminuj zbędne składniki ze swoich standardowych dań. Tylko tyle wystarczy na początek. Niewiele prawda? A uczyni to wielką różnicę.

Na dziś to wszystko. Pamiętaj, że jeśli chcesz schudnąć musisz przestać jeść tłuszcz i węglowodany razem. To naprawdę prosta reguła, którą równie łatwo stosować w codziennym życiu. Robi ona jednak wielką różnicę jeśli chodzi o gubienie tłuszczu.

W kolejnym artykule poznasz więcej reguł, które pozwolą Ci żyć zdrowiej. Dowiesz się między innymi jakich składników używać, a jakich nie oraz jakie są zdrowsze alternatywy standardowych pokarmów.

część 2

Chętnie poznam Twoją opinię – skomentuj tego posta na portalach społecznościowych. Nie zapomnij mnie otagować, jeśli chcesz mieć pewność, że zobaczę Twój komentarz.

Polub Brieftip