Poznaj prawdziwą historię o polskich firmach. Jak możesz się wzbogacić?

Witam Cię Drogi Czytelniku. Tematem dzisiejszego posta jest niekompetencja. Podstawową strategią działania, jeżeli chodzi o zarabianie pieniędzy czy prowadzenie firmy, jest oferowanie jak największej ilości usług, które wiążą się z jej główną działalnością. Tobie, jako właścicielowi biznesu, daje to dodatkowe źródła pieniędzy, które mogą się okazać kiedyś głównymi źródłami. Klientowi daje to ogromną wygodę, podziw i zaufanie do Twojej działalności.

Dobrym przykładem są kina, które nie zajmują się jedynie wyświetlaniem filmów. Oprócz tego oferują przekąski jak popcorn, wypożyczają sale na różne wydarzenia, wyświetlają reklamy przed seansami itp. Jeżeli sprzedajesz dywany, to czemu by nie sprzedawać również środków chemicznych do ich czyszczenia, albo czemu by nie wprowadzić usługi czyszczenia? Jeśli prowadzić serwis komputerów, to czemu nie oferować dodatkowych usług, jak skomponowanie sprzętu dopasowanego do osobistych potrzeb klienta, a może nawet kursów komputerowych? Być może wydaje Ci się to głupie, zbędne i niepotrzebne, ale prawda jest taka, że tracisz ogrom pieniędzy nie robiąc rzeczy, które mógłbyś robić.

Taki sposób myślenia można nazwać przedsiębiorczym, ponieważ polega on na dostrzeganiu okazji wszędzie tam gdzie to możliwe i wyciśnięciu każdej złotówki na usługach, o których nikt nie pomyślał, albo nie wprowadził. Nie kosztem klienta, ale z korzyścią dla niego.

Jest to również kwestia kompetencji ponieważ nie oczekuje się, że klient coś zrobi. Zadaniem firmy jest go wyręczyć w tym i jednocześnie uszczęśliwić. Jak często spotkałeś panię na kasie, która obsługiwała z nienawiścią, jak byś był winien jej życiowego nieszczęścia? Jak często ktoś, kto powinien reprezentować sobą najwyższy stopień kultury, potraktował Cię jak psa? Jest to stary postkomunistyczny sposób myślenia, który zakłada, że skoro klient czegoś chce, to niech się stara.

Dzisiejszy artykuł zainspirowany jest filmem, którym podzielił się Adam Dębowski – Współzałożyciel Instytutu Liderów Zmian, Trener Coachów, psycholog biznesu. Jest to z życia wzięta historia o tym jak trudno znaleźć firmę kompetentną, która szanuje klientów i rozumie jakie są tego konsekwencje. Poniżej wideo.

Chętnie poznam Twoją opinię – skomentuj tego posta na portalach społecznościowych. Nie zapomnij mnie otagować, jeśli chcesz mieć pewność, że zobaczę Twój komentarz.

Polub Brieftip