Oto kilka wskazówek, których należy przestrzegać.

W dzisiejszych czasach jesteśmy zalewani ogromem informacji. Dlatego rozpoczęcie czegoś nowego jest takie trudne. Wiedzy jest tyle, że łatwo poczuć się przez nią przytłoczonym i zrezygnować z tego, co chcieliśmy robić.

Sprawa wygląda podobnie jeśli chodzi o ćwiczenia fizyczne. W internecie na każdym kroku ludzie dyskutują o tym, który plan ćwiczeń jest najlepszy, która dieta powinna być stosowana, które odżywki i suplementy należy brać. Nic więc dziwnego, że przeciętny człowiek, który szuka podstawowych informacji o ćwiczeniach, dostaje zawrotu głowy!

Przeważnie w życiu jest tak, że każdy kto bardzo dobrze opanował podstawy, odnosi sukcesy. Są one silną bazą do dalszego rozwoju. W tym artykule zdobędziesz wiedzę, która rozwieje Twoje wątpliwości i rzuci trochę światła na to, jak należy ćwiczyć. Tak naprawdę to kilka prostych zasad, które giną w morzu wiedzy.

Ćwiczenia to ciągły proces

Większość ludzi patrzy na rozwój fizyczny, gubienie tłuszczu i ćwiczenia krótkoterminowo. Ich celem jest przykładowo schudnięcie 10 kg w 3 miesiące. Mają cel, określony czas ćwiczeń. Czasem uda im się go osiągnąć. I co dalej? No właśnie, dobre pytanie. Przestają ćwiczyć, dbać o siebie i po pewnym czasie wracają do poprzedniego wyglądu tylko po to, aby znów wyznaczyć sobie następny krótkoterminowy cel.

Kiedy zacząłem poważnie ćwiczyć, obiecałem sobie, że nigdy nie przestanę. W ten sposób zagwarantowałem swój sukces. Co z tego, że mój plan ćwiczeń nie jest tak skuteczny? Po dłuższym czasie i tak zobaczę rezultaty, a jeśli nie, to go zmienię, tak czy siak nie mam nic do stracenia. Co z tego, że moja dieta nie jest idealna? Jeśli zmienię jeden posiłek miesięcznie na zdrowszą alternatywę, to po roku będę miał ogromną wiedzę i doświadczenie w tym temacie.

  • Celem nie jest utrata 10 kg w 3 miesiące, ale odzyskanie zdrowia i witalności.
  • Celem nie jest podnoszenie 200 kg sztangi, ale rzeźbienie upragnionego ciała.
  • Celem nie jest ćwiczyć 3 godziny dziennie, żeby jak najszybciej uzyskać rezultaty, ale za 2 miesiące być trochę lepszym niż teraz.
  • Celem nie jest być gościem, który zarzyna się ćwicząc, ale być gościem, który nigdy nie omija swoich treningów.

Zdrowy tryb życia nie jest czymś trudnym.

Po prostu trzeba powoli zmieniać swoje nawyki, aby zastąpić te, których nauczyliśmy się do tej pory lepszymi. Jeśli decydujesz się ćwiczyć, to miej na uwadze długoterminowe cele i rezultaty. Po pewnym czasie tak się przyzwyczaisz, że ćwiczenia i zdrowe jedzenie będzie dla Ciebie normalnym, zwykłym życiem.

Rób postępy wolno, ale konsekwentnie

Dlaczego? Ponieważ Twój organizm jest cudowną maszyną, która potrafi się przystosować nawet do ekstremalnych warunków. Jeżeli będziesz ćwiczył to samo i tak samo, przyzwyczaisz się i po pewnym czasie, przestaniesz uzyskiwać pożądane rezultaty. Nie bądź zdziwiony, że przestałeś zrzucać kilogramy jeśli miesiąc po miesiącu spędzasz dokładnie tyle samo czasu, na tych samych ćwiczeniach.

Jeśli więc przestajesz widzieć efekty musisz coś zmienić. Być może warto zmienić ćwiczenia albo skrócić czas odpoczynku. Wbrew pozorom, dbanie o ciągłe postępy nie jest takie trudne. Wystarczy co tydzień o kilka sekund skrócić przerwy między seriami lub dodać kilka kilogramów do swojej sztangi. Dzięki temu, Twoje postępy będą powolne i konsekwentne. Tak ma być.

Załóż dziennik ćwiczeń

Dzięki temu będziesz mógł śledzić swoje postępy. Zapisuj datę, wykonanie ćwiczenia, jak długie przerwy sobie robiłeś oraz ile w sumie trwał trening. Rób to zaraz po zakończeniu ćwiczeń, nie odkładaj na później.

Przeglądając dziennik będziesz mógł powiedzieć jakie cele udało Ci się osiągnąć. Być może kiedyś 5 minutowy trening powodował u Ciebie zadyszkę, a teraz potrafisz ćwiczyć 4 razy tyle bez większego wysiłku? Spojrzysz jak często oraz jak długo ćwiczysz. Może okaże się, że ćwiczysz coraz dłużej i dłużej. To wskazówka, aby zmienić swój trening na krótszy, ale intensywniejszy. Dziennik pozwoli Ci upewnić się, że robisz postępy i nie przyzwyczajasz się zbytnio.

Potrzebujesz grafiku

Często jest tak, że ludzie nie ćwiczą regularnie, ponieważ nie wiedzą co dalej. Poświęcają czas na zastanawianie się i szukanie kolejnych ćwiczeń. W każdym z nas pojawiają się myśli w stylu czy będę miał dziś motywację, aby ćwiczyć? czy znajdę na to czas? co jeśli będę się czuł naprawdę kiepsko? Moja odpowiedź na te pytania brzmi: bez różnicy, i tak będę dziś ćwiczył.

Jeśli dziś zrobię sobie przerwę, to co będzie jutro? Przecież pojawią się dokładnie te same myśli i problemy. Jeśli dziś im ulegnę, to jutro także. Zamiast więc ćwiczyć tylko kiedy czujesz się zmotywowany, stwórz sobie grafik. Wyznacz konkretny dzień w tygodniu i godzinę, zaplanuj ile czasu na to poświęcisz. Przygotuj sobie strój, wodę i ewentualnie jakiś posiłek wcześniej. Zaplanuj to wszystko.

Nie traktuj tego luźno, ale ćwicz za wszelką cenę. Lepiej żebyś ćwiczył konsekwentnie 10 minut dziennie, niż 2 godziny raz w tygodniu. Są momenty kiedy Twoje życie nabiera tempa, a wtedy bardzo łatwo znaleźć sobie soczystą wymówkę, tylko dziś sobie odpuszczę… Kiedy masz grafik, którego musisz się trzymać, będziesz organizował swoje sprawy tak, aby zawsze znaleźć czas na ćwiczenia.

Jeżeli borykasz się z problemem braku czasu, to polecam artykuł: Masz mało czasu?.

Problemem nie jest ominięcie jednego treningu. Problemem większości ludzi jest to, że zanim się obejrzą nie ćwiczyli przez ostatni miesiąc. Jesteś zawalony? Naprawdę nie możesz? W porządku, odpuść sobie dzisiaj, ale do zobaczenia na następnym treningu.

Zawodowcy też popełniają błędy, też ulegają słabościom. Jedyna różnica tkwi w tym, że szybko wracają na właściwy tor.

Skup się na tym co przynosi najlepsze efekty

Jest cała masa ćwiczeń, które służą do rozwoju mięśni, oraz do gubienia tłuszczu. Problem tkwi w tym, że ludzie mylą jedno z drugim. Całe szczęście są dwie proste reguły, które pozwolą Ci iść we właściwym kierunku.

  1. Żeby dobrze wyglądać najpierw spal tłuszcz, potem buduj mięśnie.
  2. Im więcej mięśni pracuje podczas danego ćwiczenia, tym lepsze rezultaty uzyskasz.

Żeby spalić tłuszcz znajdź sobie ćwiczenia, gdzie musisz skakać, podpierać się, robić wyrzuty nóg i rąk. Ćwiczenia, w których pracuje całe Twoje ciało pozwolą Ci spalić najwięcej kalorii. Dlatego właśnie od zwykłych brzuszków nie schudniesz.

Oto przykładowe ćwiczenia, które w moim mniemaniu spełniają powyższe warunki:

  1. mountain climbers
  2. wyskok, przysiad, wypchnięcie nóg w tył
  3. głębokie przysiady
  4. podciąganie się na drążku
  5. bicycles
  6. side plane dips
  7. skakanka, pajacyki itp.

Zmień coś TERAZ

Wszystko o czym pisałem do tej pory to dziedziny, które można rozwijać i ulepszać całe życie. Warto zacząć teraz.

  • Stwórz grafik. Ustal w każdym tygodniu dni, godziny i czas jaki przeznaczysz. Rozpisz sobie ćwiczenia, które będziesz wykonywał. Na początku nie musi to być nic skomplikowanego. Z czasem to zmienisz.
  • Kup sobie notatnik i długopis. Zatytułuj go Mój dziennik ćwiczeń.
  • Skup się na ćwiczeniach, które sprawiają, że całe Twoje ciało pracuje.
  • Zacznij powoli, używaj lekkich ciężarów, rób mało powtórzeń. Każdego tygodnia upewnij się, że dokładasz sobie więcej.

Mam nadzieję, że ten artykuł jest dla Ciebie pomocny. Jeśli coś z niego wyniosłeś to zachęcam do zalajkowania go na Facebooku i podzielenia się nim ze znajomymi. W razie pytań, śmiało pisz w komentarzu. Jeśli będę umiał, to pomogę.

Chętnie poznam Twoją opinię – skomentuj tego posta na portalach społecznościowych. Nie zapomnij mnie otagować, jeśli chcesz mieć pewność, że zobaczę Twój komentarz.

Polub Brieftip