Jak zwiększyć produktywność, zwielokrotnić osiągnięcia i spotęgować sukces? Stosuj filozofię Druckera.

Zanim zaczniemy, chcę zachęcić Cię do zapoznania się z 1 artykułem z tej serii. Wiąże się on bardzo blisko z dzisiejszym i jego znajomość, pozwoli Ci wynieść jeszcze więcej pożytecznej wiedzy. Wspomniany artykuł znajdziesz tutaj.

Najlepsi, kochają swoją pracę. Niekoniecznie lubią wszystkie jej aspekty.

Pasja, a przynajmniej zamiłowanie do pracy. Od tego zależą Twoje postępy, Twoja produktywność. Zgodnie ze słowami Druckera: If you are unhappy with your present job (workload, job insecurity), get another job. Jeśli jesteś nieszczęśliwy w związku ze swoją pracą (ilością, niepewnością zatrudnienia), znajdź sobie inną. Jeśli tego nie zrobisz, to i tak nic nie osiągniesz, a za 10 lat prawdopodobnie będziesz w tym samym miejscu co teraz.

Zastanów się co inni mogą zrobić za Ciebie, a potem spraw żeby to zrobili. To właśnie takie proste.

Jeśli zatrudnisz kogoś, żeby zadbał o Twoje sprawy, płacąc mu 10 zł za godzinę, a Ty zaoszczędzony czas poświęcisz na zajęcie, za które dostaniesz 15 zł, to jesteś 5 zł do przodu. Czysty zysk. Warto ciągle uczyć się i zastanawiać jak inni mogliby zrobić coś za Ciebie, tak żebyś Ty mógł robić wyłącznie to, za co dostajesz najwięcej pieniędzy.

Przy podejmowaniu decyzji, zacznij od zebrania opinii, zgromadź za i przeciw, wybierz alternatywę, która wydaje się najlepsza.

Rzadko decyzje, które podejmujemy są wyborem pomiędzy złem i dobrem. Przeważnie są pośrodku i tak naprawdę ciężko powiedzieć jaki będzie ich skutek. Jeśli nie wiesz co robić, zdobądź opinie innych. Potem zastanów się i pomyśl nad innymi rozwiązaniami. To da Ci solidne podstawy, aby zadecydować właściwie.

Musisz nauczyć się mówić nie czynnościom, które nic nie wnoszą.

Temat, który od dłuższego czasu wałkuję na blogu. Bądź zazdrosny o swój czas. Jeśli zgodzisz się go poświęcić jakiejś czynności, to jednocześnie rezygnujesz z innej. Warto być tego świadomym. Często rzeczy, które robimy nie przyczyniają się do osiągania celów. Są wyłącznie cichymi złodziejami czasu.

Innowacyjne pomysły są jak jaja żaby: spośród tysiąca wyklutych, jedno lub dwa dożyje dojrzałości.

Zapisuj swoje pomysły. Nigdy nie wiesz kiedy dojrzejesz do realizacji, któregoś z nich. Na 1000 pomysłów, 10 będzie dobrych, a tylko jeden wyda się odpowiedni, jeden zwróci Twoją szczególną uwagę. Większość dni więc spędzisz na wymyślaniu śmieci, ale to dzięki nim wpadniesz na coś naprawdę wartościowego.

Często lek na daną chorobę, kończy jako lek przeznaczony do leczenie czegoś zupełnie innego.

Twardo realizuj swój cel i nie gódź się na kompromisy, ale bądź elastyczny w sposobie jego realizacji. Nie bój się odwrócić sposobu działania do góry nogami, jeśli okaże się, że tak będzie lepiej.

Komu służysz?

Twój sukces będzie proporcjonalny do ilości ludzi, którym pomożesz w jakiś sposób. Powyższe stwierdzenie jest szczególnie prawdziwe jeśli posiadasz klientów. Aby dobrze służyć ludziom, przejdź 1000 mil w ich butach.

Czym się zajmujesz?

W jednym zdaniu powinieneś umieć opisać rzecz, którą robisz. Jeśli nie umiesz, to zbyt komplikujesz sprawy, albo nie umiesz odpowiednio komunikować własnych wartości. Zastanów się. Gdybyś miał 15 sekund na prezentację swojego zajęcia, to co byś powiedział? Mało tego, co byś powiedział, tak żeby kogoś zachęcić?

Porady Petera Druckera są znane i stosowane w przedsiębiorstwach na całym świecie. Stanowią one podstawy dobrego i nowoczesnego zarządzania. Świadczy to o ich zabójczej skuteczności. Warto więc stosować je we własnym życiu, w szczególności jeśli zależy Ci na zwiększeniu produktywność, zwielokrotnieniu osiągnięć i spotęgowaniu sukcesu. Ogólnie jego filozofia sprowadza się do zasady: minimalizuj pracę, maksymalizuj efekty.

Zapraszam do przeczytania kolejnej części i zachęcam do zalajkowania tego artykułu na Facebooku oraz podzielenia się nim ze znajomymi.

część 4

Nie przegap żadnego posta

Otrzymuj powiadomienie o nowym poście prosto na Twój adres e-mail i uzyskaj dostęp do dodatkowych materiałów – tylko dla czytelników newslettera.

Wczytywanie...

Chętnie poznam Twoją opinię – skomentuj tego posta na portalach społecznościowych. Nie zapomnij mnie otagować, jeśli chcesz mieć pewność, że zobaczę Twój komentarz.

Polub Brieftip