Jak zwiększyć produktywność, zwielokrotnić osiągnięcia i spotęgować sukces? Poznaj metodę Petera Druckera.

What gets measured, gets managed. – Peter Drucker

Cały artykuł jest tak naprawdę głębszą analizą powyższego cytatu. Wbrew pozorom, wynika z niego bardzo wiele wniosków, które dziś poznasz. Nauczysz się podstaw zarządzania. Dowiesz się jak zwielokrotnić własne osiągnięcia praktycznie w każdym aspekcie. Wiedza, którą zdobędziesz, pozwoli Ci bez wyjątkowego wysiłku zwiększyć produktywność i stać się super-menedżerem w najważniejszej dla Ciebie firmie – Twoim życiu.

Skąd taka pewność? Ponieważ dziś przedstawię Ci doskonałą metodę osiągania sukcesu, której twórcą jest Peter Drucker zwany papieżem zarządzania. W trakcie swojego życia napisał 39 książek na temat zarządzania, organizacji i biznesu. Z jego usług korzystały największe korporacje tego świata. W 2002 roku prezydent George W. Bush odznaczył Druckera Medalem Wolności. Jak podają źródła nazwano go najwybitniejszym pionierem teorii zarządzania na świecie.

Filozofia Druckera, którą za chwilę poznasz, jest do dziś stosowana w przeróżnych gałęziach przemysłu. Przy jej pomocy na całym świecie są wdrażane w życie przeróżne projekty firm. Przecież to wiedza dostępna ogółowi, a korzystają z niej głównie firmy, których celem jest maksymalizacja przychodów, poprzez optymalizację wydajności i zarządzania. Dlaczego więc nie użyć tych doskonałych strategii we własnym życiu? Dziś dowiesz się jak tego dokonać.

Sam akt regularnego pomiaru, zwiększy Twoje osiągnięcia w dowolnej dziedzinie

Zwykłe, lecz regularne poświęcanie czemuś uwagi, wytworzy w Twoim mózgu nowe połączenia, a Ty podświadomie będziesz rozwijać tę dziedzinę prawie bez żadnego wysiłku. Jeśli nie miałeś okazji stosować tej metody wcześniej, to nie jestem Ci w stanie wytłumaczyć słowami jakie cuda potrafi zdziałać. Musisz tego spróbować, żeby się przekonać. W innym wypadku trudno Ci będzie uwierzyć, że tak proste podejście niesie tyle pozytywnych konsekwencji.

Jak to działa? Po pierwsze, śledzisz swoje postępy, przestoje, sukcesy i porażki. Wiesz co się dzieje, jesteś zorientowany. Bardzo często to co nam się wydaje, że było kilka dni temu, odbiega od dokładnej prawdy. Jednak nie kiedy masz zapiski, do których możesz zajrzeć.

Po drugie, zauważysz wpływ robienia lub nierobienia czegoś na inne dziedziny życia. Przykładowo, jeśli zapisujesz ile godzin śpisz każdego dnia, bez problemu będziesz umiał powiedzieć, przy jakiej ilości snu czujesz się wypoczęty, a przy jakiej zmęczony. Nie na oko, ale precyzyjnie. Będziesz mógł przeanalizować cały poprzedni tydzień, a nawet miesiąc. Gwarantuję Ci, że bez zapisków, nie wyciągniesz poprawnych wniosków.

Po trzecie, jeśli chcesz zacząć coś robić, ale nigdy nie masz czasu, to kiedy założysz sobie dziennik, do którego będziesz zaglądał tylko raz dziennie, to gwarantuję Ci, że maksymalnie po kilku dniach nie będziesz mógł znieść myśli, iż musisz zanotować sobie – znów nic nie zrobiłem i wreszcie to zrobisz. Dla swojego świętego spokoju. Podświadomie będzie Cię to męczyć. Sam się zmusisz. To naprawdę takie proste.

Po czwarte, śledzenie prywatnych i komercyjnych projektów pozwoli Ci na głębsze i dokładniejsze wnioski jeśli coś pójdzie nie tak. Będziesz umiał powiedzieć kiedy i dlaczego coś się zepsuło oraz czy wiąże się to z innym aspektem Twojego życia. Metoda Druckera to jeden z powodów, dla którego w dużych firmach pracownicy wypełniają ankiety, robią raporty, podsumowania, uzupełniają bazy danych. Dokonują pomiaru, żeby specjalista mógł myśleć nad ulepszeniem ich pracy. Przy okazji uświadamiają sobie jak produktywni byli w danym okresie i mogą porównać się ze znajomymi.

Kilka praktycznych propozycji

Jeśli chcesz jeść zdrowsze rzeczy, to notuj każdego dnia wszystkie swoje posiłki oraz te dania lub przekąski, które zjadłeś i uważasz za niezdrowe. Możesz być pewien, iż sama świadomość, że przez ostatni tydzień codziennie jadłeś coś niezdrowego, zmusi Cię do zrobienia sobie przynajmniej jednego dnia przerwy! Normalnie byś o tym nawet nie myślał, a więc żyłbyś z dnia na dzień, tak samo. Dzięki swoim notatkom zobaczysz czarno na białym, że nie robisz czegoś, co sobie postanowiłeś i na dodatek jesteś tego w pełni świadom! Boleśnie świadom!

Jeśli czujesz, że wydajesz pieniądze częściej niż byś tego chciał, wystarczy że każdego dnia zanotujesz sobie ile rzeczy kupiłeś zupełnie niepotrzebnie, ile pieniędzy zmarnowałeś. Taka konkretna informacja da o sobie znać następnym razem, gdy zechcesz znów zgrzeszyć. Normalnie nie zwróciłbyś uwagi, czy właśnie wydajesz 4 zł czy 6 zł, ale kiedy musisz to sobie zapisać w rubryce zatytułowanej zmarnowane pieniądze, to dwa razy się zastanowisz czy naprawdę warto zapłacić więcej.

Kilka porad na początek

Podstawowym błędem jaki możesz popełnić jest notowanie wszystkiego. Jeśli nigdy tego nie robiłeś, to możesz być pewien, iż przerośnie Cię to lub znudzi. Zacznij powoli. Wybierz sobie jeden aspekt życia, który chcesz ulepszyć i przez jakiś czas zajmij się tylko nim. Jeśli czujesz, że nie będzie Ci się chciało robić nawet tego, to wyznacz sobie jakąś małą dziedzinę, na której Ci zależy tylko troszeczkę.

Notuj przykładowo o której godzinie wstajesz, kładziesz się spać, ile godzin spałeś oraz jak się danego dnia czułeś po przebudzeniu. To tylko 4 informacje zapisywane raz dziennie. Wprowadź ten zwyczaj do swojego życia na najbliższe 30 dni. Ważne jest, abyś codziennie przed zapisaniem zerknął jak wyglądają Twoje notatki z poprzednich dni. Dzięki temu być może dojdziesz do zaskakujących wniosków.

Kiedy będziesz gotowy dołóż sobie kolejną rzecz, którą warto będzie śledzić. Rozwijaj się powoli. Twoje dzienniki powinny Ci służyć, a nie przeszkadzać.

W następnym odcinku

Normalnie tego nie piszę, ale tym razem jest to wyjątkowo ważne – kolejna część tego cyklu będzie Ci prawdopodobnie bardzo potrzebna jeśli jesteś zainteresowany tematem. Pokażę Ci jak stworzyć swój dziennik oraz jak wykorzystać współczesne technologie (darmowe), aby ułatwić Ci prowadzenie zapisków.

Sądzę, że wiadomości zdobyte w dzisiejszym artykule przydadzą Ci się jeśli chcesz zwiększyć swoją produktywność oraz zwielokrotnić osiągi. Zachęcam do zalajkowania artykułu na Facebooku i podzielenia się nim ze znajomymi. Na koniec jeszcze tylko mała motywacja:

Plany to tylko dobre chęci, chyba że natychmiast przekształcają się w ciężką pracę. – Peter Drucker

PS. Jeśli czytasz mojego bloga regularnie, to być może zauważyłeś podobieństwo poznanej dzisiaj metody do proponowanego przeze mnie sposobu na życie z pasją i realizowanie najgłębszych marzeń (usunięty).

część 2

Nie przegap żadnego posta

Otrzymuj powiadomienie o nowym poście prosto na Twój adres e-mail i uzyskaj dostęp do dodatkowych materiałów – tylko dla czytelników newslettera.

Wczytywanie...

Chętnie poznam Twoją opinię – skomentuj tego posta na portalach społecznościowych. Nie zapomnij mnie otagować, jeśli chcesz mieć pewność, że zobaczę Twój komentarz.

Polub Brieftip