Jak szybko poznać, czy ktoś jest dobry w swojej dziedzinie? Jak w niej zaistnieć?

Ten krótki artykuł przeznaczony jest dla pracodawców, którzy szukają dobrych pracowników, jak również każdej osoby, która chce zwiększyć swoją wartość i uchodzić za speca w danej dziedzinie.

Powiedzmy, że zależy Ci na pracy. Skończyłeś dobre studia, masz dużą wiedzę i umiejętności. Przychodzisz do pracodawcy i rozmowa między wami wygląda mniej więcej tak:

-Co Pan robił przez ostatnie lata?.
-Studiowałem.
-No dobrze, ale co Pan robił?

Co chcę przez to powiedzieć? Jeżeli chcesz uchodzić za dobrego i być dobry w swojej dziedzinie, to zajmuj się tym. Z kolei jeśli pracodawca chce przekonać się czy ktoś faktycznie jest tak dobry jak mówi, powinien upewnić się, że taka osoba się tym zajmuje na bieżąco i od jakiegoś czasu.

Nie chodzi mi o to, że musi pracować w danej dziedzinie. Mam na myśli zajmowanie się tym w dowolny sposób np. prowadzenie bloga na ten temat, robienie tego (produktu, grafiki, pisanie kodu) i bycie aktywnym w społeczności. Działanie na własną rękę. Owszem zwykła praca także jest sposobem.

Tak więc uczenie się, studiowanie i mówienie dużo jacy to znawcy jesteśmy, nie wystarczy. Dlatego tak ważne jest rozwijanie się w kierunku, który nas interesuje. Jeśli w Twoim przypadku tak nie jest, to albo zmień kierunek, albo znajdź w nim coś co lubisz. To bardzo proste i ważne, dlatego powtórzę jeszcze raz: aby zaistnieć, pokazać komuś, że jesteś w czymś dobry, miej portfolio i zajmuj się tym na bieżąco, niezależnie czy będzie to praca za pieniądze, czy nie.

Z punktu widzenia pracodawcy zasada jest odwrotna: żeby mieć niemal gwarancję, że ktoś będzie w czymś tak dobry jak mówi, musi się tym zajmować, musi mieć wynikające z tego portfolio. Nie koniecznie chodzi o staż i poprzednią pracę. Może o to chodzić, ale bardziej mam na myśli aktywny rozwój potencjalnego pracownika w swojej dziedzinie.

Nie przegap żadnego posta

Otrzymuj powiadomienie o nowym poście prosto na Twój adres e-mail i uzyskaj dostęp do dodatkowych materiałów – tylko dla czytelników newslettera.

Wczytywanie...

Chętnie poznam Twoją opinię – skomentuj tego posta na portalach społecznościowych. Nie zapomnij mnie otagować, jeśli chcesz mieć pewność, że zobaczę Twój komentarz.

Polub Brieftip