Poznaj bardzo łatwe reguły, która mają ogromny wpływ na Twoją wagę i zdrowie.

Witam w kolejnej części z serii Podstawy zdrowego żywienia. Poniżej znajduje się lista pozycji, których powinieneś przestrzegać. Niestety nie jestem specjalistą od spraw żywienia, ani dietetykiem i nie potrafię wyjaśnić Ci dlaczego powinieneś tak postępować. Mogę Cię zapewnić, że staram się stosować poniższe zasady i widzę pozytywne skutki. Część reguł pochodzi prosto od lekarza, część z innych źródeł. Zapraszam.

  1. Jeśli czytasz skład produktu, to często tam pisze: węglowodany, w tym cukry. Ilość w pozycji w tym cukry ma być jak najmniejsza. Generalnie węglowodany pochodzące od owoców są zdrowe, te od cukru i czekolady nie.
  2. W składzie produktów jest także tłuszcz, w tym kwasy tłuszczowe nasycone. Pozycja w tym kwasy tłuszczowe nasycone znów, im mniejsza tym lepiej.
  3. Zamiast zwykłej soli stosuj sól himalajską.
  4. Jeśli musisz – pij kawę organiczną. Po jej wypiciu, wypij taką samą ilość wody mineralnej.
  5. Do smażenia stosuj olej rzepakowy.
  6. Warto jeść orzechy włoskie jako źródło tłuszczu.
  7. Zwykły, biały cukier jest niezdrowy. Zamiast tego stosuj miód, trzcinowy lub kokosowy cukier.
  8. Jeśli chodzi o ryby, to warto jeść dorsza.
  9. Nie łącz pomidorów z ogórkami.
  10. Jajka: nie łącz z cukrem, im bardziej lejące (mało ścięte) tym zdrowsze.
  11. Z rana warto wypić na czczo szklankę letniej wody z wyciśniętą połową cytryny.
  12. Jeśli pijesz sok z cytryny, staraj się uzupełniać wapń w organizmie (cytryna go wypłukuje).
  13. Unikaj czerwonego mięsa. Zamiast filetu z kurczaka lepszy jest filet z indyka (do kurczaka ładowana jest chemia, do indyka nie da się w takim stopniu).
  14. Jedz tylko ciemne, razowe pieczywo na zakwasie.
  15. Unikaj tego co na mące pszennej, makaronów, wrapów tortilli itp.
  16. Unikaj soków i napojów smakowych. Zawierają sporo cukrów. Wypicie jednej szklanki nawet niechemicznego soku, odpowiada zjedzeniu kilku owoców. Sporo prawda?
  17. Pij dużo wody mineralnej. Możesz także pić Yerba Mate.
  18. Unikaj sera w dużych ilościach.
  19. Jeśli bierzesz tran (dla zdrowia) upewnij się, że jest atlantycki.
  20. Nie łącz ziemniaków z mięsem, najlepiej jeść je same, ugotowane w mundurkach.
  21. Zamiast śmietany warto dawać: kefir, jogurt grecki, naturalny.
  22. Jeśli pijesz kawę, zioła, herbatę staraj się odfiltrować fusy.
  23. Nie ćwicz intensywnie na pusty żołądek.
  24. Jeśli jesteś głodny po ćwiczeniach – zjedz, nie głoduj.
  25. Jeśli jesteś głodny przed snem, możesz zjeść lekki twarożek. Poza tym staraj się nie objadać przed pójściem spać.

Poniżej przedstawiam kilka zaufanych przepisów na różne posiłki, które możesz stosować.

  1. https://www.youtube.com/watch?v=Nu9pL8WitSc&list=UUsiNPbLbwZk43FOCRrdKBlA
  2. https://www.youtube.com/watch?v=bl7RLqlABao&list=UUsiNPbLbwZk43FOCRrdKBlA
  3. https://www.youtube.com/watch?v=UHj1mzQcqW8&list=UUsiNPbLbwZk43FOCRrdKBlA

Jeśli dwa ostatnie artykuły, dotyczące zdrowego żywienia, uważasz za przydatne, to zachęcam do kliknięcia przycisku Lubię to!. Jeśli dowiedziałeś się czegoś ciekawego i wartościowego, to podziel się artykułami ze znajomymi, którzy będą zainteresowani tematem.

A czy Ty masz swoje wskazówki odnośnie żywienia? Zapraszam do podzielenia się nimi w komentarzu.

Nie przegap żadnego posta

Otrzymuj powiadomienie o nowym poście prosto na Twój adres e-mail i uzyskaj dostęp do dodatkowych materiałów – tylko dla czytelników newslettera.

Wczytywanie...

Chętnie poznam Twoją opinię – skomentuj tego posta na portalach społecznościowych. Nie zapomnij mnie otagować, jeśli chcesz mieć pewność, że zobaczę Twój komentarz.

Polub Brieftip