Co zrobić, gdy nie da się osiągnąć celu? Gdy jest zbyt trudno i porażka wydaje się nieunikniona? Oto historia sprzedawców sera cheddar, którzy poradzili sobie z beznadziejną sytuacją, działając poza schematem.

W ostatnim poście (Jak być produktywnym i myśleć poza schematem?) próbowałem Cię przekonać, że myślenie poza schematem może doprowadzić do przełomu, który będzie wart więcej niż długie godziny ciężkiej pracy. Czasem potrzeba coś zmienić, aby wszystko szło gładko jak po maśle. Dziś przytoczę konkretny przykład.

Opowieść o niechcianym serze

Aby Cię zmotywować i udowodnić, że okazje na Ciebie tylko czekają, przytoczę historię z życia firmy Kraft, która słynie z produkcji min. sera cheddar.

Podczas Wielkiego Kryzysu w pierwszej połowie XX wieku, firma Kraft próbowała sprzedawać ów ser. Czasy były trudne, ludzie kupowali tylko to co najpotrzebniejsze i nikomu nie przeszło przez myśl, aby tracić pieniądze na ser cheddar. Sytuacja była beznadziejna.

Jeden z przedstawicieli handlowych, próbując pozbyć się towaru, dodał paczuszki sera do makaronu i zaproponował sprzedawcom, aby te dwie rzeczy sprzedawali jako jeden produkt. Okazało się, że takie podejście było strzałem w dziesiątkę. Firma zaczęła więc sprzedawać ser razem z makaronem jako jeden produkt – zestaw obiadowy.

Morał z tego taki, że zawsze jest sposób, aby coś osiągnąć. Zawsze jest okazja, która pozwala przekuć wielką porażkę w wielki sukces. Przeważnie, aby ją odnaleźć, trzeba przestać myśleć jak wszyscy i spojrzeć poza schemat.

Dla firmy Kraft przełomem było sprzedawanie sera razem z makaronem, jako zestaw obiadowy. A co będzie Twoim przełomem?

Jeśli historia Cię zainspirowała, proszę o lajk :). W ten sposób wspierasz moją działalność i pracę.

Nie przegap żadnego posta

Otrzymuj powiadomienie o nowym poście prosto na Twój adres e-mail i uzyskaj dostęp do dodatkowych materiałów – tylko dla czytelników newslettera.

Wczytywanie...

Chętnie poznam Twoją opinię – skomentuj tego posta na portalach społecznościowych. Nie zapomnij mnie otagować, jeśli chcesz mieć pewność, że zobaczę Twój komentarz.

Polub Brieftip