Oto aktywności fizyczne, które rozwiną Twój mózg.

To już czwarta część z tego cyklu. Jak dotąd poznałeś następujące techniki i sposoby na zwiększanie możliwości mózgu:

  • przełamywanie rutyny (link),
  • pobudzanie zmysłów (link),
  • odpoczynek i porządek (link),
  • ćwiczenia mentalne (link).

W tym artykule omówię ostatnią grupę, która dotyczy ćwiczeń fizycznych. Jeśli jesteś sportowcem i regularnie ćwiczysz, to z pewnością będziesz zainteresowany w jaki sposób to wpływa na Twój umysł.

Exercise in many ways optimizes your brain to learn. – dr. John Ratey, profesor psychiatrii

1. Ćwiczenia aerobowe

Wiele badań potwierdza, iż jest powiązanie pomiędzy ćwiczeniami aerobowymi a poprawieniem zdolności kognitywnych. Badania przeprowadzone przez MENSA pokazały, że u osób dorosłych, po 30 minutach umiarkowanych ćwiczeń, szybkość przetwarzania informacji przez mózg wzrosła.

2. Bieganie

Kluczem do życia jest bieganie i czytanie. – Will Smith

Bieganie, jak również inne ćwiczenia fizyczne, wymaga dyscypliny i poświęcenia. To dwie kluczowe umiejętności w życiu, stąd powyższy cytat. Okazuje się również, że bieganie potrafi w znaczący sposób obniżyć poziom stresu.

Najkorzystniejsze jest bieganie w grupie, ale jeżeli biegasz sam, to również masz szanse wyprodukować więcej szarych komórek w swojej głowie.

3. Trening siłowy

Stereotypem jest, że jeśli osoba jest wysportowana i dobrze umięśniona to na pewno nie jest zbyt inteligentna. To dalekie od prawdy kłamstwo.

Trening siłowy pozwala nie tylko wzmocnić kości oraz mięśnie. Wiele badań potwierdza, iż poprawia także funkcje kognitywne. Podnoszenie ciężarów może pozytywnie wpłynąć na czynnik BDNF, który odpowiada za przyrost komórek nerwowych.

4. Joga

Chyba nikogo nie dziwi, że joga, znalazła się na liście tych aktywności fizycznych, które mają pozytywny wpływ na umysł.

Joga może poprawić humor oraz koncentrację. Ponadto zwiększa zdolności kognitywne i zapobiega ich zanikowi u starszych osób.

Czy to wszystko? Tylko 4 rodzaje sportów? Oczywiście, że nie. To tylko najpopularniejsze przykłady, o których mówią badania. Taniec, sztuki walki, koszykówka, siatkówka, piłka nożna i chyba każdy inny sport, pozytywnie wpływa na mózg oraz rozwija odpowiednie jego partie. Haczyk jest tylko jeden – trzeba to robić regularnie.

W artykule opisałem ostatnią grupę sposobów, dzięki którym zwiększysz zdolności swojego umysłu. Jeżeli nie jesteś fanem aktywności fizycznej to szczerze polecam Ci spróbować. Poprawisz nie tylko zdrowie, ale również umysł. Jeśli jednak nie masz zamiaru próbować, zajrzyj do poprzednich części z tej serii artykułów. Z pewnością znajdziesz coś dla siebie.

W kolejnym artykule odpowiem na pytanie: dlaczego tak wielu ludzi ma najlepsze pomysły pod prysznicem? Zapraszam.

Jeżeli artykuł Ci się spodobał, to proszę zalajkuj go.

Nie przegap żadnego posta

Otrzymuj powiadomienie o nowym poście prosto na Twój adres e-mail i uzyskaj dostęp do dodatkowych materiałów – tylko dla czytelników newslettera.

Wczytywanie...

Chętnie poznam Twoją opinię – skomentuj tego posta na portalach społecznościowych. Nie zapomnij mnie otagować, jeśli chcesz mieć pewność, że zobaczę Twój komentarz.

Polub Brieftip