Oto podsumowanie całego cyklu. W artykule poznasz przykłady organizacji i ludzi, którzy postanowili zmienić coś w swojej pracy i zastosować się do reguł, o których pisałem przez ostatnie tygodnie.

Wprowadzenie zmian, które odbiegają od norm może wydawać się niemożliwe. Nie chodzi jednak o to, aby zmienić świat, ale o to, aby pomóc swoim ludziom. Nie siłuj się z bykiem sam. Nie ma potrzeby, abyś robił to samotnie. Jeśli jest coś jest poważnie wkurzające, nie potrzeba wiele, aby uświadomić to ludziom wokół. A kiedy już to zrobisz, nie tylko Ty się sprzeciwiasz. Wszyscy to robią.

(Nie)zwykłe historie (nie)zwykłych ludzi

Coraz powszechniejszą praktyką staje się zamiana przyprawiających o zawał dzwonków telefonicznych, na miłe i delikatne sygnały jak mruczenie, klikanie, itp.

Wiele firm porzuciło odgórne formowanie zespołów. Zamiast tego, ludzie sami, dobrowolnie dobierają się w grupy i zostają przypisani do projektu.

Czytałem kiedyś o pewnym menadżerze z Minneapolis, który odmówił przeniesienia swojego zespołu do nowej, mniejszej i głośniejszej siedziby. Administratorzy byli zdumieni jego postawą, ponieważ nigdy nie rozważali takiej możliwości. Pracownicy powinni przecież słuchać poleceń. Menażer uważał jednak, że pracownicy powinni pracować. Przekonał więc wszystkich, że w nowych warunkach nikt będzie w stanie tego robić.

Nie jesteś sam. Na całym świecie istnieją firmy, które wprowadzają nowe, oryginalne rozwiązania oraz ludzie, którzy stanowią punkt zapalny lawiny pozytywnych zmian.

Mam nadzieję, że cały ten cykl był dla Ciebie dobrym źródłem merytorycznej wiedzy, a także inspiracją do spróbowania czegoś nowego, przetestowania i przekonania się na własnej skórze jak swoboda i szacunek do ludzi potrafi zdziałać cuda.

Nie przegap żadnego posta

Otrzymuj powiadomienie o nowym poście prosto na Twój adres e-mail i uzyskaj dostęp do dodatkowych materiałów – tylko dla czytelników newslettera.

Wczytywanie...

Chętnie poznam Twoją opinię – skomentuj tego posta na portalach społecznościowych. Nie zapomnij mnie otagować, jeśli chcesz mieć pewność, że zobaczę Twój komentarz.

Polub Brieftip