Artykuł dotyczy sztuki wybierania tego co najważniejsze. Przyda Ci się szczególnie, jeżeli pod koniec dnia nie masz poczucia postępu i radości ze swojej pracy.

1. Przestań skupiać się na drobnostkach

Ludzki umysł mając przed sobą perspektywę dużej lub skomplikowanej pracy, stara się symulować produktywność podsuwając nam do głowy prostsze zajęcia. Dlatego studenci zaczynają robić porządek w swoich notatkach i w pokoju, kiedy nadchodzi czas na naukę do egzaminu.

Robienie w pierwszej kolejności rzeczy łatwych daje rozpęd do większej pracy i wiele osób tego potrzebuje. Problem tkwi w tym, że wykonanie prostych zadań prawie nigdy nie daje znaczącego poczucia postępu. To właśnie trudne zadanie, o którym myślisz od kilku dni, jest tą rzeczą, która da Ci spokój umysłu.

Jeśli więc czujesz, że coraz więcej Twoich dni jest zmarnowane, zacznij robić to co liczy się najbardziej, a więc załatw sprawy najmniej przyjemne.

Wybierz dziś 3 zadania, które chcesz osiągnąć i które przyniosą największy postęp w osiągnięciu Twoich celów. Skup się na nich, a drobnostki zostaw w spokoju, bo tylko z marnują Twój czas. Niech postęp będzie Twoim priorytetem, nie wypełnianie czasu pracą.

2. Nie wierz w fałszywe nagłe wypadki

Jeśli inni ludzie ciągle wymagają od Ciebie uwagi, czasu i energii, pomyśl czy naprawdę jesteś im to winen. Czy nie brak Ci asertywności? Czy faktycznie druga osoba bez Ciebie sobie nie poradzi? Przestań poświęcać realizację swoich celów, realizując cele innych. Każde tak dla jednej rzeczy, oznacza nie dla innej.

3. Nadaj priorytet wolności

W pracy nie chodzi o pracę, ale o osiąganie wyznaczonych celów. Niestety żyjemy w systemie, który płaci za czas pracy, nie za efekt. Niemniej to właśnie efekt ma znacznie. To efekt przynosi zysk.

Rozpatrywanie swojej pracy lub relaksu w kategoriach czasu jest niekorzystne, gdyż czasu zawsze brakuje. Daj człowiekowi dwa dni na zadanie, a właśnie tyle mu ono zajmie. Daj mu 3 godziny i też zdąży.

Nie zawsze potrzebujesz wolnego tygodnia żeby gdzieś wyjechać. Czasem wystarczy weekend. Nie potrzeba Ci 3 godzin na siłownię lub medytację. 20 min wystarczy. Zgodnie z badaniami jeśli chcesz być szczęśliwy, inwestuj w tanie/małe przyjemności, ale za to często. Nie odkładaj swojej wolności i odpoczynku na urlop. Uczyń ją ważną częścią dnia, choćby przez chwilę.

Nie przegap żadnego posta

Otrzymuj powiadomienie o nowym poście prosto na Twój adres e-mail i uzyskaj dostęp do dodatkowych materiałów – tylko dla czytelników newslettera.

Wczytywanie...

Chętnie poznam Twoją opinię – skomentuj tego posta na portalach społecznościowych. Nie zapomnij mnie otagować, jeśli chcesz mieć pewność, że zobaczę Twój komentarz.

Polub Brieftip