Niezależnie, na jakim etapie budowania swojej marki osobistej jesteś – czy masz już ugruntowaną pozycję na rynku pracy, czy dopiero zaczynasz wchodzić w ten świat. Jeśli chcesz dbać o swój profesjonalny wizerunek w social media, musisz przestrzegać tych 5 zasad!

1. Zacznij od wyznaczenia celu

Na początku zadaj sobie pytanie – po co to wszystko? Co chcesz osiągnąć dzięki budowaniu swojej marki? Jak chcesz być postrzegany? Jaki jest Twój cel? Czy chcesz zwrócić na siebie uwagę potencjalnego pracodawcy, czy chcesz zbudować pozycję eksperta? Ustal szczegółowo, jakie masz oczekiwania wobec swoich działań, a o wiele łatwiej będzie Ci podjąć konkretne kroki w celu ich realizacji. Pomocne będzie tutaj również dokonanie analizy SWOT, czyli określenie jakie są Twoje mocne i słabe strony, jakie widzisz przed sobą szanse, a jakie zagrożenia. Do dzieła!

2. Dbaj o swoją widoczność w sieci

Skoro wiesz już, jaki jest Twój cel – wiesz, co chcesz osiągnąć, co o sobie mówić oraz nadałeś temu ramy czasowe, czas na krok kolejny. Pokaż się światu! Nie pozwól, by ludzie musieli domyślać się, jaki potencjał w Tobie drzemie. Uprzedzę od razu – nikt tego nie zrobi, jeśli sam tego nie pokażesz. Nie raz i nie dwa miała miejsce sytuacja, w której ludzie latami tkwili w znienawidzonych firmach, na nieciekawych stanowiskach, będąc odpowiedzialnymi za rzeczy, które w ogóle ich nie interesują. To straszne! I dzieje się tak często tylko dlatego, że boimy się powiedzieć, co jest naszą pasją, w czym jesteśmy najlepsi. Boimy się ruszyć w kierunku, który jest NASZYM kierunkiem. A nie kierunkiem rodziców, czy znajomych.

Mów zatem głośno o sobie! Social media są do tego doskonałym narzędziem. Bądź obecny na portalach społecznościowych, które są skierowane do osób, które zarówno chcą budować swój profesjonalny wizerunek w sieci, ale również zależy im na samokształceniu i osiąganiu zamierzonych celów. Oprócz najpopularniejszych na polskim rynku stron typu GoldenLine czy LinkedIn, warto zwrócić w tym miejscu uwagę na MySkills – portal, dzięki któremu nie tylko dodasz swoje internetowe CV, nawiążesz biznesowe relacje i dasz się odnaleźć rekruterom. MySkills porówna Twoje kompetencje z innymi na podobnych stanowiskach i podpowie Ci, które umiejętności powinieneś ulepszyć, aby móc ubiegać się o pracę marzeń. A co najlepsze – dostaniesz pod to gotową listę szkoleń, które będą Ci w tym temacie pomocne.

3. Spójność to podstawa!

Mega istotne! Bądź spójny. Pamiętaj, że to, co o sobie piszesz, musi do Ciebie pasować, aby informacje na Twój temat budowały wiarygodny obraz Ciebie. Fatalnie na wizerunek wpływa udawanie kogoś, kim się nie jest. Kłamstwo ma krótkie nogi, więc o wiele lepiej jest skupić się na swoich prawdziwych zaletach, pielęgnować je i pokazywać je innym. Lepiej po prostu zainteresować odbiorców prawdziwym sobą.

4. Polska język to nie trudna język ;)

To, jak piszesz, jest Twoją najlepszą wizytówką w Internecie. Zwróć szczególną uwagę, aby w Twoich tekstach nie było błędów językowych i merytorycznych. Zadbaj o formę swojej wypowiedzi, bogactwo słownictwa i jakość wypowiedzi. Dostosuj język do celu, który chcesz osiągnąć – jest on głównym narzędziem przekazu.

5. Relacje to klucz do sukcesu

Relacje w sieci są równie ważne jak relacje na żywo. Dołączaj do internetowych społeczności, które pozwolą Ci poznać osoby podobne do siebie oraz takie, od których będziesz mógł wiele się nauczyć. Pamiętaj, że budowanie relacji trwa czasem latami – nie da się tego procesu przeskoczyć. Zbudowanie wartościowych relacji Internecie to klucz do zbudowania pożądanego wizerunku w social media.

Anna Wojciechowska, Brand Manager MySkills

Absolwentka Filologii Polskiej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Komunikacji Wizerunkowej Uniwersytetu Wrocławskiego. Swoje doświadczenie zawodowe budowała już w trakcie studiów, pracując dla agencji brandingowych oraz PR-owych. Miłośniczka brandingu, obecnie jako Brand Manager odpowiada za budowanie marki MySkills.

Nie przegap żadnego posta

Otrzymuj powiadomienie o nowym poście prosto na Twój adres e-mail i uzyskaj dostęp do dodatkowych materiałów – tylko dla czytelników newslettera.

Wczytywanie...

Chętnie poznam Twoją opinię – skomentuj tego posta na portalach społecznościowych. Nie zapomnij mnie otagować, jeśli chcesz mieć pewność, że zobaczę Twój komentarz.

Polub Brieftip