Poznaj nietypowe nawyki ludzi sukcesu. Dowiedz się jak Thomas Edison, Beethoven czy Charles Dickens pracowali nad swoją kreatywnością.

Być może już słyszałeś, że każdy wielki umysł musi być trochę szalony. Taką postawę przynajmniej reprezentowali ludzie, którzy swoją kreatywnością zmienili ten świat. Czy na pewno jest to szaleństwo? A może ich umysł nie posiadał takich hamulców i filtrów, jak normalni ludzie mają, co pozwalało im na tworzenie czegoś niesamowitego? Z drugiej strony to sprawiało, że ich zachowanie było dość nietypowe.

Oto dziwne nawyki ludzi sukcesu wpływające na kreatywność

Ludwig van Beethoven – jeden z najbardziej znanych kompozytorów wszech czasów. Ciekawym faktem z życia kompozytora okazują się jego kąpiele. Najwyraźniej traktował je jako narzędzie do tworzenia muzyki. Podczas kąpieli Beethoven miał zwyczaj pluskać wodą, śpiewać, ryczeć i nucić. W takcie tej ekscentrycznej zabawy zapisywał nuty i pomysły, które przyszły mu do głowy. Czasem jednak wyciszał się i oddawał się głębokiej medytacji.

Z własnego doświadczenia wiem, że pod prysznicem przychodzą bardzo dobre pomysły. Często ludzie sukcesu i autorzy różnych książek podkreślają, że w ich przypadku jest podobnie. Po prostu odprężasz się, nie skupiasz całej swojej uwagi na myśleniu i głowie. Wszystko rozchodzi się po Twoim ciele, które pobudzane jest przez strumienie wody. Okazuje się, że to idealny stan dla kreatywności.

Charles Dickens – angielski powieściopisarz z XIX wieku, autor min. Opowieści Wigilijnej. Jego kreatywne hobby było dość przerażające. Mianowicie lubił przebywać w kostnicy i przyglądać się martwym ciałom. Często również pojawiał się na różnych miejscach zbrodni, bawiąc się w detektywa. Próbując rozwiązać zagadki, trenował swój umysł, który potem służył mu do tworzenia wielkich, momentami zawiłych dzieł.

Francis Bacon – słynny brytyjski artysta i malarz. W jego codziennej rutynie znajdowały się takie atrakcje jak picie wina, piwa i innych alkoholi w niemałych ilościach, w różnych pubach i klubach. Twierdzi, że kac pomaga mu w tworzeniu i często podczas jego trwania bierze się do pracy.

Burrhus Frederic Skinner – amerykański psycholog, jeden z twórców i przedstawicieli behawioryzmu. Uważał, że wszystkie nasze działania mogą być zmierzone, ćwiczone oraz zmieniane. Miał w zwyczaju obsesyjny pomiar swoich działań w trakcie dnia. Wszystko wykonywał z dokładnością co do sekund. Swoje słowa, które wyprodukował podczas pracy, przedstawiał na grafie, który miał na celu między innymi podsumowanie, ocenę i porównanie efektywności własnej produktywności.

Thomas Edison – słynny wynalazca żarówki oraz genialny przedsiębiorca. Gardził snem. Spał tak mało, jak to tylko możliwe. Jak podają źródła, potrafił pracować bez przerwy przez nawet 72 godziny. Sądził, że sen to strata czasu, witalności i nadarzających się okazji.

Jonathan Franzen – słynny amerykański pisarz i eseista. Autor dzieł takich jak The Corrections and Freedom. Żeby skupić się na pracy, odcinał się od rozpraszających bodźców oddziałujących na wzrok czy słuch. Osiągał to poprzez zatyczki do uszu, nauszniki i przepaskę na oczy.

Yoshiro Nakamatsu – japoński wynalazca i naukowiec. Swoją kreatywność pobudzał w bardzo ekstremalny sposób. Regularnie chodził na basen po to, żeby całkowicie zanurzyć się w wodzie. Pozostawał tam do chwili, aż do głowy przyszedł mu nowy pomysł. Sam twierdzi, że ostatecznym momentem jest kilka sekund przed utopieniem się. Wtedy wymyśla nowe wynalazki.

Reasumując

Sam więc widzisz, że ludzie mają przedziwne (a nawet niebezpieczne) sposoby na wzbudzanie kreatywności. Nie trzeba być geniuszem, aby wysnuć wniosek, że spędzili wiele czasu, próbując różnych podejść. Jeśli chcesz być równie kreatywny, zalecam zrobienie tego samego. Szukaj, kombinuj, próbuj, rób rzeczy nietypowe. Wszystko po to, aby odkryć i uwolnić w sobie niezbadane, i całkowicie świeże pokłady kreatywnej energii!

Nie przegap żadnego posta

Otrzymuj powiadomienie o nowym poście prosto na Twój adres e-mail i uzyskaj dostęp do dodatkowych materiałów – tylko dla czytelników newslettera.

Wczytywanie...

Chętnie poznam Twoją opinię – skomentuj tego posta na portalach społecznościowych. Nie zapomnij mnie otagować, jeśli chcesz mieć pewność, że zobaczę Twój komentarz.

Polub Brieftip