Nie ćwicz zbyt dużo.

Najprościej ujmując – żeby schudnąć musisz spalać więcej kalorii niż dostarczasz do swojego ciała. Naturalnym wnioskiem jest, aby jeść mniej niż zwykle, albo ćwiczyć więcej. Wtedy powinniśmy uzyskać pożądany efekt. Jest tylko jedno małe ale – nasze ciało przyzwyczaja się.

To znaczy, że jeśli zaczniesz jeść mniej niż zwykle, Twoje ciało obniży metabolizm, czyli zamiast spalać więcej kalorii niż zjadasz, staniesz się słabszy. W efekcie Twój metabolizm będzie niski, Ty nie będziesz mieć siły, a na dodatek nie będziesz mógł schudnąć.

Z drugiej strony jeśli będziesz ciężko ćwiczyć, powiedzmy jedną godzinę dziennie, to Twoje ciało również się przyzwyczai. Godzina przestanie wystarczać i będziesz potrzebować więcej czasu, żeby efektywnie spalać kalorie.

Jakie więc jest rozwiązanie? Należy mieć zróżnicowany i odpowiedni plan ćwiczeń oraz odżywiać się odpowiednio. To co wydaje się naturalne dla każdego, czyli żreć mniej i ćwiczyć więcej okazuje się być bzdurą, która może doprowadzić do frustracji i efektu jojo. Bo jeśli ktoś zacznie jeść mało, początkowo trochę schudnie, ale potem nie będzie żadnych efektów. Jeśli więc wróci do poprzedniej diety okaże się, że przytyje. Powodem jest ciało, które przyzwyczaiło się do mniejszej ilości kalorii.

Wiem, że nie piszę tutaj żadnych wielkich teorii dotyczących zyskiwania wysportowanego ciała, ale nie jestem ani dietetykiem, ani profesjonalnym trenerem. Znam i rozumiem jednak podstawowe mechanizmy, których większość ludzi nie rozumie. Ta wiedza i postępowanie zgodnie z nią, pozwoliło mi zgubić tłuszcz i wyrzeźbić zgrabne ciało, które było moim marzeniem.

Dlaczego często jest tak, że ludzie ćwiczą i nie widzą żadnych efektów? Żeby być szczupłym i umięśnionym, pierwszym krokiem jest spalenie tłuszczu. Być może masz wykształcone mieście, których po prostu nie widać ponieważ są zakryte tłuszczykiem. Należy wiedzieć, że są dwa podstawowe rodzaje ćwiczeń – te które rozwijają mięśnie, są krótkotrwałe ale intensywne, zwane ćwiczeniami anaerobowymi, przykładem jest podnoszenie ciężarów. Drugim rodzajem są ćwiczenia aerobowe, które trwają długo i wzmacniają kondycję, przykładowo bieganie, skakanie na skakance itp.

Jeśli chcesz zgubić tłuszcz to kalorie spalają głównie ćwiczenia aerobowe, czyli wymagające dużego ruchu. Nie powinieneś wypluwać płuc na każdym treningu. Człowiek po przekroczeniu pewnej granicy tętna przestaje spalać kalorie. Z drugiej strony ćwiczenia anaerobowe, te które zwiększają masę Twoich mięśni są również potrzebne. Jeśli mięśnie są większe, to spalają więcej kalorii na co dzień, nawet podczas gdy nic nie robisz. Wyobraź sobie dwa samochody – jeden duży, drugi mały. Jak myślisz, który z nich spali więcej paliwa żeby przejechać 100 km? Odpowiedź jest oczywista. Podobnie spójrz na swoje ciało. Jeśli jesteś większy (pod względem mięśni), to żeby przeżyć, spalasz więcej kalorii. Jeśli jesteś mniejszy, spalasz mniej.

Polecam szczerze wykonywanie ćwiczeń aerobowych z samego rana, na pusty żołądek. Wtedy nie pokarmu, który mógłby posłużyć za źródło energii więc spalasz tłuszczyk. Dodatkowo zwiększasz swój metabolizm na cały dzień! Jeśli ćwiczysz na czczo to musisz być świadom tego, że Twoje ćwiczenia nie mogą być zbyt intensywne. Jeśli przesadzisz to zaczniesz spalać mięśnie. Najlepszą miarą tego czy przesadzasz z intensywnością treningu, jest możliwość swobodnego mówienia. Jeśli ćwiczysz, możesz w miarę swobodnie rozmawiać i starcza Ci oddechu, to jest ok. Jeśli ledwo zipiesz, to znak, że prawdopodobnie spalasz mięśnie.

Po treningu, jeśli nic nie jadłeś wcześniej, albo jeśli czujesz się głodny, to ważne jest coś przekąsić, w innym przypadku także zaczniesz spalać mięśnie.

Gorąco zachęcam Cię do obejrzenia poniższych filmów, które do-edukują Cię troszkę w dziedzinie gubienia tłuszczu, jedzenia i ćwiczeń.

Jeśli masz swój sposób na ćwiczenia, zdrowe odżywianie i gubienie tłuszczu to proszę, podziel się swoją wiedzą oraz doświadczeniem ze mną i pozostałymi czytelnikami w komentarzach.

Nie przegap żadnego posta

Otrzymuj powiadomienie o nowym poście prosto na Twój adres e-mail i uzyskaj dostęp do dodatkowych materiałów – tylko dla czytelników newslettera.

Wczytywanie...

Chętnie poznam Twoją opinię – skomentuj tego posta na portalach społecznościowych. Nie zapomnij mnie otagować, jeśli chcesz mieć pewność, że zobaczę Twój komentarz.

Polub Brieftip